PUBLIKUM OVERNATTING PROGRAM PÅMELDING

Hei og velkommen til uhøytidelig lek for barn mellom 5-12 år. Her finner du det du trenger å vite fra start til mål.

FØR START

Før du kan starte må du være påmeldt. Det kan du gjøre på denne påmeldingssiden, men du vil nok trenge hjelp av en voksen.

NB! Er du over 7 år er det veldig viktig at du kan svømme på egenhånd. 

Når du har meldt deg på kan du begynne å glede deg til starten som vil foregå ved stranden nedenfor Haugesund Toppidrettsgymnas.

Barnetriatlon 2015 (12) (Large) (Large)

MENS DU VENTER…

Ventetiden frem til juni kan bli lang, men mens du venter kan du kanskje øve deg på å bli enda bedre i svømming i et svømmebasseng. Øvelse gjør mester, men det viktigste er ikke alltid hvor fort du svømmer, men at du kan svømme og føler deg trygg i vannet. Det er nyttig å øve på svømming uansett.

Når du har øvd deg på svømming kan du øve deg på løping også, for det skal du gjøre etter at du har svømt.

Desto mer du øver fremover, desto flinkere blir du.

LØYPEKART

I bildet nedenfor ser du hvor du skal svømme (rød strek) og hvor du skal løpe (blå/grønn strek)

Klikk på bildene for stor versjon

  • 5-7 år Svøm/vassing 25 meter – Løp ca 150 meter

  • 7-10 år svøm 50 meter (1 runde), løp 300 meter ( 1 runde)
  • 10-12 år svøm 100 meter (2 runder) løp 600 meter (2 runder)

DEN STORE DAGEN

Når den store dagen har kommet, skal du hente en pose med startnummeret ditt sammen med en svømmehette som du skal bruke når du svømmer. Dette henter du ved Haugesund Toppidrettsgymnas.  En voksen kan hjelpe deg med dette. Badetøy må du ha med selv, og du har lov å bruke våtdrakt om du har det. Hvis du har svømmebriller kan det være kjekt å bruke, men bare hvis du vil.

Et lite tips: Ta med deg et lite håndkle sånn at du kan tørke av deg på bena før du tar på deg joggeskoene etter svømmingen.

SVØMMING

Når starten går skal du svømme en liten løype som vi har laget for deg. Mens du er ute og svømmer skal du bare tenke på å ha det gøy, og synes du det er bittelitt kaldt, er det bare å svømme litt fortere så blir du både varm og kommer fortere på land.

Det vil være noen voksne personer i vannet som kan hjelpe til om du trenger hjelp. Er du blant de som er fra 5-7 år kan du bruke armringer om det gjør deg tryggere. I tillegg er vannet så grunt at du kan vasse om du ikke har lyst å svømme.

LØPING

Etter at du har svømt, skal du ut å løpe. Ta på deg joggeskoene og en trøye med startnummer og løp alt du orker gjennom løpeløypen. Husk å spare litt på kreftene til en tøff spurt.

Det vil være masse mennesker som ser på deg mens du holder på. Da er det viktig å smile masse. Bare ikke smil for mye når du svømmer. Det pleier ikke å være så lurt, men det tror jeg du vet.

Når du løper over mål må du strekke armene i luften og juble masse så vil du bli ekstra fin på bildene som blir tatt av deg. Husk at alle som kommer i mål er vinnere!!

NÅR DU ER I MÅL

Når du kommer over målstreken vil du få en medalje som du kan henge rundt halsen og vise frem til de du kjenner.

Barnetriatlon 2015 (32) (Large) (3)

Når alt er slutt kan du glede deg til neste år. Da kan du gjøre det en gang til, og kanskje enda bedre en du gjorde denne gangen.

Vi håper iallefall du er med oss til neste år også!